Indutrades extra bolagsstämma 3 december 2020

2020-12-03

Extra bolagsstämma i Indutrade genomfördes den 3 december 2020. Som en försiktighetsåtgärd för att minska risken för spridning av covid-19 och mot bakgrund av myndigheternas föreskrifter/råd om undvikande av sammankomster genomfördes bolagsstämman enbart genom förhandsröstning, så kallad poströstning, med stöd av tillfälliga lagregler.

Den extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om ändring av bolagsordningen samt om fondemission med utgivande av nya aktier.

Avstämningsdag för fondemissionen är den 18 december 2020. Sista dag för handel i Indutradeaktien inklusive rätt att erhålla aktier i fondemissionen är den 16 december 2020. Från och med den 17 december 2020 handlas Indutradeaktien exklusive rätt att delta i fondemissionen.

Ytterligare information om stämman finns tillgänglig hos bolaget och på hemsidan indutrade.se under menyn Om Indutrade/Bolagsstyrning/Bolagsstämma.

Stockholm den 3 december 2020

INDUTRADE AKTIEBOLAG (publ)

För ytterligare information, vänligen besök www.indutrade.se eller kontakta:
Frida Adrian, VP Communications, Sustainability and IR
tel. 08 703 03 00, 070 930 93 24