Indutrade erbjuder incitamentsprogram till ledande befattningshavare

2005-10-31
Styrelsen i Indutrade har i enlighet med vad som uttalades i noteringsprospektet beslutat om ett incitamentsprogram riktat till ledande befattningshavare i Indutrade. Syftet med programmet är att främja ledningens långsiktiga delaktighet och engagemang i bolaget.

Incitamentsprogrammet innefattar ett erbjudande från AB Industrivärden (publ) till ca 50 personer att på marknadsmässiga villkor förvärva sammanlagt högst 351.000 aktier och 353.000 av Industrivärden utställda köpoptioner i Indutrade. Varje köpoption berättigar till köp av en aktie i Indutrade under perioden 1 maj 2010 – 30 juni 2010 till ett lösenpris som kommer att fastställas till ca 140 procent av genomsnittlig börskurs för aktie i Indutrade under perioden 9 november – 15 november 2005. Vid full anslutning i erbjudandet och fullt utnyttjande av köpoptionerna motsvarar erbjudna aktier och köpoptioner ca 1,7 procent av aktier och röster i Indutrade. Verkställande direktören erbjuds att förvärva högst 25.000 aktier och 100.000 köpoptioner. Övriga kategorier av anställda erbjuds att vardera förvärva mellan 5.000 och 20.000 aktier och upp till 36.000 köpoptioner. Indutrade kommer att subventionera erbjudandet genom att under en fyraårsperiod sammanlagt betala ut en subvention som, före skatt, motsvarar 40 procent av deltagarnas investering. Subventionen förutsätter fortsatt anställning och att samtliga aktier och optioner som förvärvats i erbjudandet behållits. Den sammanlagda kostnaden för subventioneringen beräknas inte komma att överstiga ca 3 miljoner kronor per år under en fyraårsperiod. Stockholm den 31 oktober 2005 INDUTRADE AB (publ)