Indutrade förvärvar Satron Instruments Process & Project AB

2005-09-15

Indutrade har förvärvat samtliga aktier i det svenska teknikförsäljningsbolaget Satron Instruments Process & Project AB. Satrons verksamhet består av försäljning inom området elektroniska mät- och reglerutrustningar för den globala processindustrin med specialinriktning på papper och cellulosa. Verksamheten täcker allt från leverans av enskilda komponenter till hela systemlösningar inklusive igångkörning och utbildning. Under den senaste tolvmånadersperioden uppgick Satrons nettoomsättning till 41,3 MSEK och EBITA till 1,3 MSEK. Satronförvärvet bedöms få en marginell påverkan på Indutrades resultat under år 2005. ”Detta förvärv stärker ytterligare vår position som leverantör till processindustrin.. Det ligger väl i linje med vår målsättning att fortsätta att utvecklas genom förvärv av framgångsrika bolag på våra viktigaste marknader”, säger VD och koncernchef Johnny Alvarsson. För ytterligare information, vänligen kontakta: Johnny Alvarsson, VD och koncernchef: 08-703 03 00, 070-589 17 95, johnny.alvarsson@indutrade.se