Valberedningens förslag till styrelse i Indutrade AB

2006-02-13

Valberedningen i Indutrade AB föreslår ordinarie bolagsstämman 2006 att Ulf Lundahl väljs till ny styrelseledamot. Ulf Lundahl, född 1952, är sedan 2001 vice verkställande direktör och VDs ställföreträdare i L E Lundbergföretagen. Han var dessförinnan verkställande direktör under en tioårsperiod i Östgöta Enskilda Bank. Ulf Lundahl är styrelseledamot i bl a Holmen AB, i3 Microtechnology, IDI AB, Ramirent OYJ, Stadium AB och S:t Eriks Ögonsjukhus. Vidare föreslår valberedningen omval av nuvarande styrelseledamöterna Bengt Kjell, som även föreslås omvald som ordförande i styrelsen, Curt Källströmer, Eva Färnstrand, Gunnar Tindberg, Michael Bertorp, Owe Andersson och Johnny Alvarsson. Styrelseledamoten Anders Nyrén har avböjt omval. Förslaget stöds av cirka 60 procent av bolagets aktieägare. Valberedningens ledamöter samt information om nuvarande styrelseledamöter framgår av Indutrades hemsida www.indutrade.se. Stockholm den 13 februari 2006 Valberedningen Indutrades ordinarie bolagsstämma äger rum i Kista den 27 april 2006.